Direktlänk till inlägg 21 september 2013

Så mycket att göra så lite tid?

Av poeket - 21 september 2013 17:30

Stressad och har ångest över dessa två arbeten som måste in för att man ska få klara kurserna. Blir man inte  godkänd så kan man ju inte gå vidare med utbildningen. MÅSTE klara detta. Suttit med samma jäkla uppgift i över 4 timmar och ändå vet jag inte om jag fått svaret rätt och då börjar man tvivla på sig själv, även om jag vet att jag inte är lika dum som jag ser ut. :)

Men nu har jag lite paus och skriver av mig lite, det måste man ju få göra, för jag känner mig extremt korkad när jag tittar på uppgifterna och orden går ihop och jag fattar ingenting. Som tur har jag min snälla vän Andreas som hjälper mig i den mån han kan genom att diskutera uppgifterna med mig. Vissa är ju diskuteringsuppgifterna så då är det skönt att man kan bolla lite med ideerna. Tack tack tack. :)

Denna veckan har jag börjat på min praktik och jag stormtrivs, helt underbart är det där.
Dock hade jag ett litet missöde i torsdags.. jag svimmade på morgonen på praktiken. Första gången jag har svimmat och det var en skrämmande upplevelse vill jag våga påstå. Ingenting som jag vill uppleva igen. Första kommentaren av personalen "Är du havande?"..mitt svar på det blev "Nej, inte vad jag vet. Om nu inte smabon har gjort något medans jag sovit någon natt ;)"

Jag gjorde ett prov förra fredagen, det första i vård och omsorg 1. Jag var jättenervös och har hela tiden sagt att jag satsar på högre men så länge jag blir godkänd så är jag nöjd. Jag skrev 7 sidor så hoppades att det skulle finnas något där i som läraren skulle anse vara godkänt. Lyckan när jag fick betyget skickat i ett mail häromdagen och läste ett stort B.
Det nya betygsystemet är ju från E till A. Där E är godkänt och A är mvg plus ungefär.
Så jag fick vg/mvg kan man säga så lite stolt är man allt. :)

Måste ju säga att jag hade inte klarat mig så bra som jag ändå gör (fast jag tvivlar otroligt mycket på min kunnighet i nuläget) om jag inte hade haft min fina sambo. Tack så jättemycket hjärtat för att du stöttar mig i den mån du kan. 
Älskar dig så otroligt mycket och är jätteglad över att du finns i mitt liv. <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av poeket - 29 juni 2014 22:05

Haft fullt upp med : Skolan: Har börjat min fördjupning nu. Jag kom in på psykiatri och jag är oerhört glad över det. Fått ett till A i slutbetyg och jag är så stolt över mig själv! Flytt: Vi bestämde oss för nytt boende så just nu är vi mitt u...

Av poeket - 2 januari 2014 17:06

Vad har hänt? Jodu mycket har hänt :)et går bra i skolan... fick dock "bara" C i betyg i psykologi och jag har gått och grämt mig över det. Men varför egentligen? Ett C är ett bra betyg och jag är glad över att jag lyckats få ett sånt betyg iaf. För ...

Av poeket - 13 november 2013 20:46

Senaste åren har varit otroligt kämpiga och påfrestande för mig. Jag har mått psykiskt dåligt, haft självmordstankar och krigat med mina egna spöken i garderoben. Arbetsförmedlingen var på mig mycket att jag skulle börja plugga för flera år sen, men ...

Av poeket - 5 november 2013 10:18

Ligger lite lagom förkyld i sängen, vill absolut inte vara sjuk nu! Varit såhär i nån vecka nu. Irriterande när det inte bryter ut helt någon gång. Har fått fin ny röd toning i håret tills rock at sea i helgen. Hoppas förkylningen ska vara borta...

Av poeket - 18 oktober 2013 12:22

Ja vad säger man. Fick ont i bröst och arm så man har ju fått tagit en hel del prover för att elta efter orsaker men alla värden är perfekta och de hittar ingenting, så antagligen var det bara ordentlig ångest som hade satt sig.Praktiken är över och ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards