Direktlänk till inlägg 8 september 2013

plugg helg plugg och planerande

Av poeket - 8 september 2013 15:14

Sitter vid köksbordet med dator, block, uppgifter och en katt framför mig. Studiemedel och mitt privata studiesällskap.
Men just nu har jag lite paus för just nu snurrar den där folkhälsovården runt runt runt i mitt huvud.
Känns skönt att man ska till skolan imorn och träffa några till och kunna gå igenom lite av det vi gått igenom och lite av det vi ska göra. Men imorn är det nog mest fokus på kommande prov.
Har lektion torsdag-fredag och på fredag är det första provet. Bahhh, måste få ett bra resultat på det för jag vill ha ett högre betyg i denna kursen, eftersom det är första kursen jag läser från början inom denna vårdutbildning.

I helgen har det varit rätt lugnt än så länge, vad gjorde jag i fredags? Hmm... minns inte riktigt men sov tidigt det gjorde jag haha. Var uppe tidigt igår för att greja lite hemma, hem till mamma och fika, sen var det ut till brorsan för att grilla och bara slappa med vänner och lite alkohol.
jag valde att dra hem tidigt medans Stefan stannade kvar, hmm ja efter att mitt lilla onyktra helsike hade kommit hem, lagt sig och somnat så var klockan nästan halv 7 imorse.. Jag var i valet och kvalet om jag skulle börja plugga redan då, men Stefan tyckte att jag skulle sova ist och plugga snare.. så halv 9 hade jag vaknat och börjat plugga ist.
Varit iväg och ätit lite och nu sitter jag här med mina jäkla uppgifter igen hehe.
Ikväll blir det dock förhoppningsvis bara slapp och mys framför tvn med hjärtat mitt, och pälsbollen är väl med på något hörn någonstans :)

Hyresvärden ringde idag och pratade lite, så nu är det snart flera ändringar här hemma :)

Jag och mina syskon filurar på hur vi ska kunna fira mamma om lite mer än en månad,  ibland känns d väldigt bra att vara lite fler syskon för det är många bra förslag som kommer fram, men samtidigt svårt att passa in...när kan alla komma? :P Men vi löser det, vi är rätt duktiga på att lösa saker och ting :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av poeket - 29 juni 2014 22:05

Haft fullt upp med : Skolan: Har börjat min fördjupning nu. Jag kom in på psykiatri och jag är oerhört glad över det. Fått ett till A i slutbetyg och jag är så stolt över mig själv! Flytt: Vi bestämde oss för nytt boende så just nu är vi mitt u...

Av poeket - 2 januari 2014 17:06

Vad har hänt? Jodu mycket har hänt :)et går bra i skolan... fick dock "bara" C i betyg i psykologi och jag har gått och grämt mig över det. Men varför egentligen? Ett C är ett bra betyg och jag är glad över att jag lyckats få ett sånt betyg iaf. För ...

Av poeket - 13 november 2013 20:46

Senaste åren har varit otroligt kämpiga och påfrestande för mig. Jag har mått psykiskt dåligt, haft självmordstankar och krigat med mina egna spöken i garderoben. Arbetsförmedlingen var på mig mycket att jag skulle börja plugga för flera år sen, men ...

Av poeket - 5 november 2013 10:18

Ligger lite lagom förkyld i sängen, vill absolut inte vara sjuk nu! Varit såhär i nån vecka nu. Irriterande när det inte bryter ut helt någon gång. Har fått fin ny röd toning i håret tills rock at sea i helgen. Hoppas förkylningen ska vara borta...

Av poeket - 18 oktober 2013 12:22

Ja vad säger man. Fick ont i bröst och arm så man har ju fått tagit en hel del prover för att elta efter orsaker men alla värden är perfekta och de hittar ingenting, så antagligen var det bara ordentlig ångest som hade satt sig.Praktiken är över och ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards